Isnin, 7 September 2015

SENGAJA TEMPAH MAUT ?


WOW!!!,  Pas mahu meletakkan calonnya untuk bertanding kerusi yang ditandingi DAP sebelum ini pada Pilihanraya umum ke 14 nanti. Begitulah kenyataan terbaru Presiden Pas, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang

Menurut Abdul Hadi pihaknya kini sedang meneliti mengenai rancangan tersebut, termasuk pemilihan calon yang difikirkan sesuai bertanding di kerusi berkenaan.

Oh, patutlah nak lawan DAP sebab PAS sudah kuat, gagah, boleh bersendirian. Silalah Pas lawan DAP.

PAS pastinaya meletakkan calon bukan Islam menerusi Dewan Himpunan Penyokong Pas bagi mewakili parti itu berhadapan dengan DAP. Ertinya pertandingan tiga penjuru, BN, Pas dan DAP.

Betul ke nak lawan DAP ni, sudah buat kajian mendalam ke. Kot hilang wang deposit nanti.

“Pas tidak akan teragak-agak untuk menempatkan calon kita, malah kini di peringkat kajian mendalam bersama Jawatankuasa Pilihanaraya Pas dan pimpinan pusat untuk meletakkan calon bukan Islam bagi mewakili Pas.

“Saya yakin ada ramai wakil daripada Dewan Himpunan Penyokong Pas yang layak serta boleh diketengahkan menjadi calon kepada Pas nanti,” kata Ustaz Hadi Awang.

Kawasan yang dimenangi oleh DAP  adalah pengundi majoritinya bukan Melayu, khususnya pengundi Cina. Mampu ke Pas meraih kemenagan di situ?. Perkembangan politik semasa pengundi Cina sudah tidak percaya dengan Pas lagi, pastinya undi pun mereka tidak berikan .

Habis itu buat apa Pas bertanding di situ?. Pas mahu pecahkan undi agar BN boleh menang di situ ke?

Secara logiknya sukar bagi Pas untuk menang walaupun meletakan calon dari bukan Melayu di situ. Pas berangan angan boleh menang, hakikatnya Pas boleh kalah, mungkin hilang wang deposit jika letakkan calonnya di kawasan yang dimenangi DAP sebelum ini.

Pas hendak  berdakwah ke kepada bukan Islam masa kempen piliharaya nanti, nak berbicara soal hudud ke?. Atau sengaja untuk `berlawan' dengan DAP sebab DAP sudah jadi musuh nombor satu Pas?.

Mungkin Pas mahu mencipta sejarah baru, bertanding di kawasan majoriti bukan Melayu dengan calonnya dari kalangan bukan Melayu juga.

Walaupun calonnya bukan Melayu, tetapi lambang parti bertanding tetap lambang bulan pernama, lambang PAs. Rasanya pengundi Cina tengok lambang Pas pun sudah `meloya' pastinya undi pun mereka tidak berikan.

Habis itu Pas nak dapat undi siapa. Mungkin dari undi Melayu kerana ada juga pengundi Melayu di kawasan Cina. Agak agaknya berapa  undi yang Pas dapat?

Di kawasan bercampur campur pengundi Melayu dan bukan Melayu pun Pas tewas sebelum bersama Pakatan Rakyat, ketika bersendirian dahulu. Sekarang mahu bersendirian untuk menentang DAP pulak di kawasan majoriti Cina pulak, `sengaja hendak tempah maut'.

Apa perkiraan dan perhitungan yang Pas buat sehingga berhajat besar untuk bertanding di kawasan DAP?.

Perkiraan rakyat yang logik akalnya, Pas jangan mimpi menang di kawasan bukan Melayu. Kalau bertanding juga, Pas sudah merelakan calonnya `tewas' sebelum hari pengundian.

     


1 ulasan:

  1. APA BILAH BERMINAT ANGKA TOGEL DI JAMIN TEMBUS 2D 3D 4D 5D 6D 7D HBG NMR INI 085-256-133-981 MBAH SORE ATAU PESUGIHAN DANA GAIB TRANSFER JANIN DAN BANYAK LAGI KELUAHANYA INSAH MBAH PASTI BANTU

    BalasPadam