Ahad, 23 Ogos 2015

PENGAMPU TAHAP `GILA GILA'

Di era manusia semakin cerdik dengan maklumat diperolehi dengan pantas hanya di hujung jari, ada pula pemimpin pemimpin yang memilki pemikiran tahap rendah dengan memperbodohkan orang lain.

Anihkan  begitu. Tetapi ianya tidak anih berlaku di negara yang  tersayang ini. Di saat isu wang `derma' dimasukkan ke dalam akuan peribadi Perdana Menteri,Najib Razak, pelbagai hujah dan alasan yang diutarakan bagi `menghalalkan ' derma itu.

Berbicaralah pemimpin pemimpin Umno `pengampu tahap gila gila' untuk mempertahankan `bos nombor wahid' dalam Umno berhujah dengan pemikiran yang tidak cerdik sambil memperbodohkan rakyat.

Terbaru berkatalah Ketua Umno Sri Gading, Datuk Abdul Aziz Kaprawi, penderma dari Timur Tengah memberi sumbangan AS$700 juta (RM2.6 bilion) kepada Datuk Seri Najib Razak supaya Umno boleh melawan DAP, yang dibiayai Yahudi, semasa Pilihan Raya Umum 2013,

Katanya,penderma itu khuatir pengaruh Yahudi akan meresap di negara ini melalui DAP dan memusnahkan "Kerajaan Islam" yang diketuai Barisan Nasional ( BN).

"Kalau kita kalah, DAP akan berkuasa. DAP dengan dana Yahudinya akan mengawal negara ini. Berdasarkan perkara itu, rakan-rakan Islam kita di Timur Tengah dapat melihat ancaman Yahudi melalui DAP," kata Aziz yang juga Timbalan Menteri Pengangkutan.

"Jika ia mencapai kepada kerajaan Islam ini, ia akan digulingkan, dan itu akan memusnahkan perjuangan Islam di seluruh dunia.

"Kerana Najib dilihat sebagai seorang pemimpin Islam yang hebat di rantau ini," kata Aziz kepada perwakilan pada mesyuarat bahagian beliau di Parit Raja, Johor.

Sedar atau tidak apa yang diucapkan pimpinan Umno sebegini ini, atau masih `pening pening lalat' baru bangun dari tidur.

Kalau hendak jadi `pengampu tahap gila gila' pun biarkan hujahnya boleh diterima oleh rakyat. Apa yang mereka perkatakan itu sebenarnya menunjukkan tahap `kebodohan tahap tinggi' dalam usaha menyelamat dan mempertahankan Najib Razak dari skandal RM2.6 bilion.

Setiausaha Organisasi DAP Kebangsaan, Anthony Loke Siew dalam kenyataannya mempersoalkan kenyataan tersebut yang disifatkan sebagai usaha untuk memperbodohkan rakyat di negara ini.

Katanya, Abdul Aziz membuat cerita kononnya penderma tersebut khuatir pengaruh Yahudi akan meresap di Malaysia melalui DAP dan memusnahkan “Kerajaan Islam” yang diketuai Barisan Nasional.

Sedangkan, beliau berkata, minggu lalu Ketua Bahagian UMNO Kuantan, Wan Adnan Wan Mamat, pula mendakwa sumbangan RM2.6 bilion kepada Najib adalah dari Arab Saudi kerana menghargai peranan Perdana Menteri melawan kumpulan militan ISIS atau ISIS atau IS (Islamic State).

Kata Anthony lagi, DAP tidak kisah sekiranya pemimpin UMNO mahu menunjukkan kebodohan mereka tetapi janganlah sampai memperbodohkan rakyat Malaysia dan menganggap rakyat tidak ada akal untuk berfikir.

“Lebih-lebih lagi, pemimpin-pemimpin UMNO nampaknya tidak malu menyalahgunakan nama agama Islam dan kononnya untuk mempertahankan Islam untuk “menghalalkan” wang RM2.6 billion dalam akaun Najib.

“Kalaulah betul DAP menerima sumbangan daripada Yahudi ataupun mana-mana sumber asing, sudah tentu seluruh jentera propaganda UMNO dan kerajaan membongkarkan “agenda jahat” ini dalam kempen PRU13 yang lalu dan “memusnahkan” DAP pada ketika itu juga, dan bukannya membuat “pendedahan besar” ini hanya 27 bulan selepas pilihanraya ke 13.

Saperti yang dinyatakan Anthony DAP  mengulangi penjelasannya bahawa DAP tidak pernah mendapat sumbangan kewangan daripada mana-mana sumber asing untuk bertanding pilihanraya.

Kenyataan pimpinan Umno saperti itu sebenar mereka mahu mengalihkan perhatian rakyat dari isu RM2.6 bilion akan terus menghantui Najib dan UMNO, “kini dan selama-lamanya”.

Demi mengekalkan kuasa Umno lagi, pemimpin pemimpin Umno terutama bila bertemu penduduk Melayu berhujah jika BN kalah, DAP akan berkuasa. Itulah hujah Umno dulu, kini dan selama lamanya.

Gunalah akal yang sihat aduhai pemimpin Umno dan rakyat Melayu pro Umno , secara keseluruhan DAP hanya bertanding 51 daripada 222 kerusi.

Andainya DAP menang kesemua 51 kerusi pun, tidak mungkin DAP boleh membentuk kerajaan secara bersendirian kerana tidak cukup majoriti mudah.

Kenapa mesti memperbodoh bodohkan rakyat khasnya orang orang Melaya?.Pemimpin pemimpin Umno masih berfikiran orang Melayu ini adalah golongan yang `samitna waatakna' ( kami dengar dan kami taat).

Kalau pemimpin pemimpin Umno masih mahu `parti asobiyah nombor 1 di dunia' itu berkuasa pun , apakah rakyat mahu diperbodohkan?

Rakyat sekarang sudah cerdik, mereka tidak mahu diperbodohkan lagi oleh Umno> Ahli ahli Umno pun  ada yang sudah cerdik, sudah pandai `menyangguh' Najib Tun  Razak.

Yang kurang cerdik ini hanyalah golongan yang di sekelilingi pemimpin nombor satu mereka, menjadi `pengampu tahap tinggi' dan `pengampu tahap gila gila'dengan memperbodoh bodohkan rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan